2016年2月10日 星期三

[Taiwan] 高雄,市立圖書館總館

當朋友告知我可以去高雄市立圖書館總圖走走時,我其實是很驚訝的,台北能出現一個北投分館,已經夠讓人吃驚了,原來高雄也有個總圖,真是讓人好奇呀!
When my friend told me that I should go to the library, I was so surprised. I never realized that a library in Taiwan can be a spot for a tourist. Taipei has Taipei Public Library Beitou Branch and Kaohsiung has Kaohsiung Public Library.






第一眼看到總館,讓我想起了在地球另一側,位於加州La Jolla的蓋澤爾圖書館,兩者都由整片的落地窗構成了每一層的外牆,也都聳立在一個相對空曠的地方,沒想到當我進入館內後,兩者更加地相像了,總館把供讀者看書的位子都放在每一層的四周,直接利用天光來看書,累了就可以看看窗的風景,真棒,當時我就很喜歡蓋澤爾圖書館這樣的設計,原來在高雄也能有相同的享受,讚!
When I saw the library, it makes me think about the Geisel Library in La Jolla. Just because the ceiling windows on each floor. When I get in, I was so surprised. There are chairs around the windows on each floor just like Geisel Library. Everyone can enjoy the landscape when tired. That's really a good design.




上了頂樓,是一片很不錯的開放空間,可以賞景,也可以在這兒看書,讓我忍不住就在這兒坐了近一個小時,看了半本的小說,真是好享受呀~
When go up to the roof, there is an open space to read and watch for the landscape. I love this library. I spent about one hour to read at the roof. It's really good.



夜晚的圖書館也很美,仍有不少人潮陸續來到圖書館,我覺得,總館真的是來到高雄必來走走放鬆的景點!
In the night, it's still beautiful. If you are a visitor to Kaohsiung, I'll strongly recommend you to come here.

高雄市立圖書館總館地址:
80661 高雄市前鎮區新光路61號

沒有留言:

張貼留言