2017年8月14日 星期一

[Taiwan] 台北,捷運雙連站,企鵝文肉焿專賣店


某個晚上,我在捷運雙連站附近,想找間能快速填飽肚子的店,無意間,看到招牌上的30老店,就決定是它了!
One night, I was looking for something to eat fast near the Metro Shuanglian Station. I was attracted by the word, it's opened for 30 years.


菜單其實滿簡單的,大概只有不到十樣料理,我就點了炒米粉和肉焿湯。
炒米粉稍微偏乾,搭配口味較重的魯肉,很好吃,再加上清脆的豆芽菜,口感還挺多變的。
肉焿湯則是給了許多的肉焿,我猜有六~八塊,滿滿一碗,真的是好滿足。
There are not much food it serves. I just ordered the stir-fried rice noodle and portage soup. The noodle is simple but delicious. The flavor most comes from the braised pork. It's delectable. The portage soup is full of portage, I guess there are 6 to 8 pieces. That's really a lot.

離開前,有四個來自香港的女生跟我併桌,我才發覺,原來這間店可是間名店呢!
When I almost finish them, there are 4 girls come from Hong Kong to try it. At that point, I guess I find a really famous Taiwan style restaurant. ha~

企鵝文肉焿專賣店地址:
103 台北市大同區民生西路59號

沒有留言:

張貼留言